Rickheuvel.reismee.nl

USA

Hallo allemaal, ik ben inmiddels weer in Nederland....

Op 30 mei 2009, omstreeks 13.40 uur ben ik geland op Airport Weeze. Daar werd ik super verrast door de ontvangst. Het bleek dat mijn ouders,8 nichtjes, 2 tantes, mijn oma en mijn jarige neeftje mij op kwamen halen. Mijn oma had rozen bij en mijn nichtjes hadden allemaal een bordje met welkom thuis. Ik moet eerlijk zeggen dat het me op dat moment allemaal even teveel werd. En nu weer terwijl ik dit aan het schrijven ben.....

We hebben gezellig bij mijn ouders koffie gedronken en in de avond kwamen er tot mijn grote verrassing nog meer mensen waaronder mijn vrienden, collega's en veel familie. Het voelt toch wel heel welkom en speciaal om zo thuis te komen....

Bij deze wil ik dan ook iedereen bedanken voor het volgen, reageren en interesse tonen in mijn reis. Het was geweldig om te doen en om te voelen dat jullie zo mee leefden, dat doet me heel erg veel.

BEDANKT ALLEMAAL!!!!!!!!!!!

Omdat ik nog een aantal dagen in de US ben geweest en hier ook weer veel heb gezien en heb meegemaakt wil ik dit toch nog beschrijven.

Vrijdag 15 mei

Van hostelgewisseldomdat dit vol zat en wat rondgewandeld in de stad. Wat meteen opvalt is dat hier zo ontzettend veeldaklozen zijn.Het stoort mij niet erg maar het valt wel degelijk op.

Zaterdag 16 mei

Weer veel gewandeld en vanalles gezien, slechte wijken en goede wijken. El pesidentio, de eerste spaanse nederzetting. Marina bay, Alcatraz. Aan het strand valt op de de Amerikanen hier hun kleding aan houden.

Zondag 17 mei

Vandaag was er een loop wedstrijd in de stad. Per toeval hoorde ik hiervan, Het is genaamd Bay to Breakers en de hoofdsponser is ING. Het is een soort koninginnedag, carnaval en kennedymars ineen. Iedreeen is verkleed en sommigen lopen naakt. Overal staan mensen te feesten met muziek. Om 08.00 uur begon het en om 12.00 uur was het lopen afgelopen. Hierna liep iedereen door het Golden Gate park naar het strand. Op straat mocht geen drank verkocht worden, erg jammer voor mij want ik had in tegenstelling tot alle anderen geenbiertjes bij. Ondanks dat was het ontzettend gezellig en mooi.

Maandag 18 mei

Vandaag ben ik met de boot naar Alcatraz gegaan. Indrukwekkend om over de levensomstandigeheden te horen en de gevangenis te zien. Ook de ontsnappingspogingen zijn mooi om van te horen. AlCapone heeft hier ook nog een tijdje gezeten.

Dinsdag 19 mei

Een fiets gehuurd en over deGolden gate bridge gefietst. Mooi maar het blijft gewoon een brug. Ik ben hierna naar Tiburon gefietst en met de Ferry terug gegaannaar San Fran. In de Hooters bar heb ik basketbal gezien: Denver tegen LA.

Woensdag 20 mei

Vandaag het vliegtuig naar New York genomen. In LA moest ik overstappen en omdat de brug niet functioneerdehad ik bijnahet vliegtuig naar NY gemist. Net goed gekomen. Om 04.00 uur kwam ik inNY in het hostel aan. Met de shutle ging vanalles mis. Een haastige chaffeur, en een koffer die van eigenaar verwisselde

Donderdag 21 mei

Met de metro naar Groend Zero gegaan maar van de Towers is niks meer te zien. Het is nu een grote bouwput. Ze zetten er een nieuwe toren neer! Hierna heb ik in Harlem wat rondgelopen. Bleek dat we een hostel hadden midden in Harlem. Er liepen er heel veel donkere mensen op straat! Die hier rond hingen en bij auto's met muziek stonden. Het had wat weg van het Haagjein Helmond maar dan donker.Overigens heb ik geen problemen gehad en bleef iedereen heel netjes. Het was alleen raar om te zien.

Vrijdag 22 mei

Door Central park gewandeld en gewacht op de aankomst van Maarten. Hij komt van de laatste dagen mij vergezellen. We hebben lekker wat biertjes gedronken en gewandeld.

Zaterdag 23 mei

Centrum/Soho bekeken en kleren gekocht.

Zondag 24 mei

Over de Brooklyn bridge gewandeld en het vrijheidsbeeld bekeken. In de avond op stap gegaan.

Maandag 25 mei

Kleren gekocht en een stripclub bezocht.

Dinsdag 26 mei

Getransfereerd naar Atlantic city. Veel gegokt en.... verloren.Las Vegas in het klein.We hebben een mooi en luxe hotel:Trump plaza

Woensdag 27 mei

Vandaag is een dealer bij het pokerendoodgeschoten in het Trump Taj Mahal hotel. Maar alles ging gewoon door. Net of er niks had plaatsgevonden.

Donderdag 28 mei

4e plaats behaald in een poker tournooi. 270 dollar gewonnen. Maar de rest van de dag weer verloren!!

Vrijdag 29 mei----de laatste dag-----

Om 14.30 uur in NY afscheid genomen van Maarten. Hij vliegt naar Brussel en ik naar Londen.Om 06.45 uur kwam ik aan in Londen. Ik moest hierop met de bus van Heatrow naar Stansted airport. Dit duurde 1.30 uur. Ik had bijna mijn vlucht naar Weeze gemist. Maar alles is toch nog goed gekomen. Maarten, heel erg bedankt. Het was heel erg gezellig.

HET WAS EEN SUPER REIS MET HELE MOOIE ERVARINGEN EN VEEL NIEUWE VRIENDEN.

Voor de aankomst: zie boven.

Reacties

Reacties

Herco

Rick, welkom thuis!!! Het is allemaal de moeite dik waard geweest als ik lees wat je allemaal gedaan hebt!!! Ik zie en spreek je dinsdag wel weer op het werk. Er is veel gebeurd...ben inmiddels getrouwd en 29 mei jl ook nog papa geworden.

wilma

Ha die Rick

Ik heb je inmiddels weer in levende lijve gezien en al wat van je verhalen gehoord. Ik denk dat er nog veel verhalen zullen komen en ben ook benieuwd naar wat je meegemaakt hebt. Natuurlijk al veel gelezen maar toch, zo vertellen is veel leuker. Doe het rustig aan (vooral op werk) en probeer weer een beetje in je ritme te komen.

Wilma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!