Rickheuvel.reismee.nl

Australie

Hallo allemaal, zijn jullie daar nog??

Ik ben hier nog wel..... En dat ben ik ook nog wel even van plan. Al moet ik nu toch echt bekennen dat ik jullie wel begin te missen. En mijn eigen bedje. Het gaat hier nog heel erg goed. Alles verloopt volgens plan. Woensdag 01-04-09 vlieg ik naar Nieuw-Zeeland. Daar ga ik bungy-jumpen, jetboat varen, helicopteren, raftenen nog vanalles bekijken(walvissen hoop ik).

Mijn tijd hier in Australie zit er nu bijna op. Het was een hele mooie ervaring. Ik ben erg blij dat ik mijn familie gezien heb. Ze waren ook super aardig voor me. Ik denk dus dat ze ook wel blij waren om mij te zien. Zaterdag ga iknog Suzie en Leonie bezoeken en dan zit het hier erop. Mooie manier om het hier af te sluiten.

Nu slaap ik veel op dorms. Leuke ervaring om zo met(meestal) 6 wildvreemden(mannen en vrouwen)op een kamer te slapen. Zo ontmoet je snel veel mensen.

Ik wil jullie weer erg bedanken voor de vele reacties. Dat vind ik erg leuk om te lezen.

Vrijdag 06-03

Vandaag een rustdag gehouden en mijn blog aangevuld. Dit kost me elke keer veel tijd, vooral met de foto's maar het is erg leuk om te doen en om de reacties hierop te krijgen. In de avond ben ik gaan uit eten met Martien en Joyce. Dit was in de Bowlingclub van Martien. Tot mijn grote verbazing heeft elke sportkantine hier een eigen hal met gokmachines. Die worden veelal gevuld met de pensioentjes van de oude vandagen. Het was erg gezellig en Martien heeft me nu definitief haai laten eten!

Zaterdag 07-03

Met Herman ben ik vandaag naar Dalesford en Southern Hill gereden. Herman is ook een neef van mij. Erg leuke man en Joan, zijn vrouw, is een schat van een mens.Het is mooi om te horen hoe je zo van onbekenden toch familie bent. Dalesford is een ouderwets stadje met veel personen die op hetzelfde geslacht verliefd zijn geworden. Southern Hill is een nagemaakte goudmijn met omgeving. Hier zie je hoe in 1850 de goudkoorts in de omgeving van Ballarat toesloeg. Fantastisch om te zien hoe dit in zijn werk ging.Hierna hebben we ook nog het goudmuseum bezocht.Herman van den Heuvel, heel erg bedankt.

In de avond kwamen Herman, Joan, Ad en Gonnie op bezoek.Ad is de broer van Herman en dus ook weer familie.Allemaal achterneven............ Het was een gezellige avond.

Zondag 08-03

De zoon van Joyce, Lee met vrouw Raquel en kinderen, kwamen vandaag op bezoek. Ik ben met Martien en Lee gaan bowlen. Dat is een soort jeu de boules met eivormige ballen die je met een boog naar een klein balletje moet gooien. We hebben Martien het vuur aan de schenen gelegd maar uiteindelijk bleek hij toch te sterk voor ons. Gevaarlijke sport trouwens, ik ben ook nog geblesseerd geraakt!! Hoe en waarom dat zal Martien ongetwijfeld nog wel een keer uitleggen...

Maandag 09-03

Het was de bedoeling dat we vandaag naar powerboat racen in de haven zouden gaan kijken. Bij aankomst bleken hier echter geen powerboaten te zijn. Van Herman en Martien een rondleiding met uitleg over het verleden gekregen door Geelong. Hierna gelunched met de dochter van Herman:Jacinta, haar man Jos en de 2 kinderen. TANTE Kitty en TANTE Tanja krijgen de groeten van Jos Spoormakers. Hij komt uit mierlo en dus kent hij vanhier ook nogal wat personen. We zijn ook nog koffie gaan drinken bij de andere dochter van Herman, Anita en haar gezin. Super om iedereen zo te leren kennen.

Dinsdag 10-03

Vandaag heb ik met pijn in mijn hart Martien en Joyce moeten verlaten. Ik heb een fantastische week gehad. Joyce heeft me in de watten gelegd(teveel) en Martien heeft me op een geweldige manier vanalles laten zien. Heel erg bedankt. Vanuit Geelong heb ik de trein en bus naar Albury gepakt. In Albury ben ik opgehaal door achterneef John, ik heb had hem nog nooit gezien of gesproken. John leidt de plaatselijke brandweer kazerne en moest hier nu naar toe om zijn plicht te vervullen. Ik ben even in het centrum gaan kijken en daarna teruggegaan naar de kazerne. Hier kreeg ik een hele uitleg van een medewerker. Hierna ben ik met John teruggegaan naar zijn huis en gaan uiteten in een club. Na het eten hebben we heerlijk op zijn terras gezeten. Met een biertje en uitkijk over de stad Albury de dag afgesloten.

Woensdag 11-03

John heeft een electronica bedrijf en moest de volgende dag gewoon werken. Om 07.00 uur zijn we opgestaan en hebben we onverwachts veel oude foto's bekeken van de familie. Echt lachten, John met zijn jonge wilde blonde haren!! Na de eerste klus ben ik met John naar zijn broer Kevin en zijn vrouw Bev gereden. Hier hebben we koffie gedronken, jammer genoeg konden we niet langer blijven. Hierna zijn we gaan lunchen en hebben we Tante Annie en kleindochter Sally ontmoet. Sally isook mijn achternichtje en hetzelfde in lijnals ik van de familie. Voor de duidelijkheid: Tante Annie is een zus van mijn oma. Met tante Annie moesten we naar een rechtszaak omdat haar huisbaas het warm water had afgesloten. Deze rechtszaak won ze makkelijk. Met Sally en tante Annie ben ik hierna naar hun woonplaats Corryong (130kM) Terug gereden. Hier zag ik Ann(dochter van tante Annie) weer en werd ik meteen heel hartelijk ontvangen. In de avond hebben we lekker een bbq gehad. Tante Annie is net uit het ziekenhuis gekomen maar het gaat alweer heel erg goed met haar. Ze kan zo weer aan het werk in het verzorgingtehuis alwaar ze ouderen verzorgt en bezig houdt. Let wel tante annie is op dit moment 89 jaar en erg bij de pinken!!!!!

Donderdag 12-03

Sally had een lekker ontbijt gemaakt. Ze heeft me hierna het centrum laten zien.Corryyong heeft 1500 inwoners. Hierna ben ik gaan tennissen met Sally en heeft ze me duidelijk laten winnen. Na het tennissen zijn we naar achterneef Rodney gegaan , hij heeft een autogarage in Corryong. Rodney stelde meteen voor om met zijn 4wheel drive een berg op te gaan. Dat hebben we gedaanen ik moet zeggen:het was erg stoer.

Vrijdag 13-03

In de morgen de bus genomen, nou ja. De bus gemist. Sally heeft hierop de achtervolging ingesteld en in korte tijdde bus achterhaald.Hierop stopte de bus en kon ik toch nogmee. Heel erg bedankt Sally. Sally is nu voor 6 maanden inLonden. Misschien zien we haar binnenkort wel in Nederland. Ann, tanteAnnie, Sally en Rodney heel erg bedankt voor de gastvrijheid en de goede zorgen.

Van Albury heb ik de trein gepakt naar Moss Vale. Hier had ik afgesproken metTom, een vriend uit Vietnam. Tom pikt me op van het station en samen zijn we naar zijn ouders gereden die hier niet ver vandaan woonden. Zijn ouders hebben een prachtig huis met veel grond, zij kweken bloemen. Met zijn allen hebben we lekker gedineerd en in de avond zijnTom en Rick op stap geweest.

Zaterdag 14-03

Tom en Rickzijn naar Wollongong aan de kust gereden. Hier heeft Tom een appartement. Dit is echt geweldig. Als jein de woonkamer zit dan kijk je strak over de zee.Kennis gemaakt met de vrienin van Tom, Michelle.

Zondag 15-03

Lekker geslapen en heerlijk wakker geworden. Mooi als je met je ontbijt zo over de zee kunt kijken. We zijn hierna naar een van de hoogtepunten van Australie gereden: Jervis Bay. Een prachtig wit strand met hele blauwe zee. Hier hebben we ook nog kangaroos van dichtbij gespot. Het was echt heel erg mooi.

Maandag 16-03

Ik benlekker rustig opgestaan. Tom moest vandaag gewoon werken. Het was tijd voor wat inspanning. Ik ben gaan joggen aan het strand. Heerlijk met de zon en de zee. Lekker ontspannen. In de avond Djarling Unlimited gekeken. Nu wil ik ook nog naar India, haha!

Dinsdag 17-03

Weer lekker gejogd langs het strand: verslavend. In de middag gelunched met Tom.

Woensdag 18-03

Om 05.00 uur opgestaan. Tom moest voor een zaak in Sydney zijn en ik kon met hem meerijden. Tom bedankt voor alles, het was geweldig om je weer te zien!In het centrum heb ik een hostel gepakt en ben een wandeling gaan maken, langs Darling harbour, het opera house, de royal gardens en uiteindelijk naar Bondi beach. Super om te zien, vooral de surfers daar. In de avond een potje gevoetbald met gasten van het hostel.

Donderdag 19-03

Weer een wandeling gemaakt naar het opera house en hier de ferry gepakt naar Manly beach. In de avond een pool tournooi gehad en uiteindelijk ook nog naar het casino geweest. Geen geluk maar de schade beperkt weten te houden. Super mooi strand.

Vrijdag 20-03

Met wat personen opnieuw naar Manly gegaan. Om 19.00 uur de bus naar Byron Bay gepakt.

Zaterdag 21-03

Om 09.00 uur aangekomen en een hostel gezocht. Dit ging moeilijker dan verwacht want alles zat vol. Uiteindelijk toch iets gevonden. Byron Bay is een hippie stadje met een grote strand cultuur. Er is hier dan ook niet veel te doen dan te feesten en op het strand liggen. En nee ik heb niet veel gefeest.

Zondag 22-03

Op het strand gelegen en wat rond gefietst. Nieuwe mensen leren kennen en op tijd naar bed gegaan.

Maandag 23-03

Met een Nederlandse jongen naar de jumping clifs gegaan. Hier kon je van 10 of 20 meter hoog van de rotsen in een verlaten meertje springen. Het was een erg mooie omgeving, een verlaten meertje met hoge rotsen eromheen. De jongen sprong van 20 meter, ik vond 10 meter hoog genoeg voor vandaag.

Dinsdag 24-03

De bus gepakt naar Surfers Beach. Nu wel een hostel geboekt, goede keuze, je wordt netjes met een busje opgehaald en je hoeft niet te zoeken. Dit is hier een soort van vakantieparadijs. Lijkt op Mallorca of een andere willekeurige Europese badplaats. Het is hier nu alleen wat warmer (35 graden).

Zo, dit was bijna Australie. Zaterdag ga ik nog Suzie en Leonie ontmoeten.

Mijn volgende bericht komt uit Nieuw-Zeeland. Ik kijk daar erg naar uit. Evenals naar jullie reacties. Het einde komt nu echt dichterbij. Ik hoorde trouwens dat een vriend van mij, Maarten, de 22e mei naar USA komt om mij de laatste dagen van mijn trip te vergezellen. Dat vind ik echt tof.

Groeten uit Australie.

Thijs

maat klint nog steeds goed daar, toch wel grappig om zo nog wat familie te leren kennen.

en wij beginnen jouw ook te missen hier hoor,

mzzl thijs

Maartje

Hé Neefje,
Echt super gaaf man dat je tante Annie en de rest van de fam weer gezien hebt. Kreeg helemaal kippevel toen ik het las. Ben blij dat het weer goed gaat met tante Annie. We beginnen je nu ook wel te missen hier!! Roos en ik zijn nog een weekje naar Benidorm geweest als verassing voor opa en oma echt superleuk!! Tot snel Dikke kus Maartje

wilma

Hoi wereldreizige

Wat leuk om je familie in dat verre land te zien en je zo iedereen in Nederland op de hoogte kan brengen over het wel en wee daar. Ga de laatste dagen nog genieten van Australië en ga genieten van Nieuw-Zeeland. Veel plezier nog

fam. eliens

Fijn te horen dat je het goed maakt ik hoorde dat het met de fam. daar goed gaat
veel plezier nog en hou je taai.

Sturmwehr

Gutentag Rick!,

Danke vuur die bloemen. Ja iek ben wieder Opa keworden und habe een gute Deutsche Name fuer mijn Kleinkiend namloik "Steiner"maar die auweloi haben mich verkeert begriffen und nu heist der Junge "Stijn"
ook gut, nichtwaar!
a.s. montag geht de hele Bubs naar dass Vaterland fuur ein besuch. Ik hab schon ein paar Liedjes die wai unterwegs Singen konnen, Dass Panzerlied, O du Schoner Westerwald, Panzer rollen in Afrika vor, enzovoort. Wat zal die Stimmung gut sein denk je niet?
Am abend werden wir die Fahne omhoog haisen an die Bar tot in die kleine oertjes. Iek zie dan nog wel of wai in das Bett kommen of gleich wieder zuroek varen nach Holland.
Ik vermisse dich auch. Komm schnell weer zuroek jah? mijn kleine Kabouter.
Gruß, dein Maatje.
Wilhelm

tante thea

hoi rick,
ik heb net je laatste verhaal gelezen en foto's gezien
bij rosan op de computer.Ik vindthet gaaf dat je daar bent,
nog veel plezier daar in australie en een goede reis terug.
groetjes tane thea

Zeno "the big one" Lintermans

He maat, mooi te horen dat je ons mist.
Ik ben net terug uit Phoenix en ik vind het fijn om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Ik ben blij dat je de reis zeker vol gaat maken, dat MOET je ook doen. Over 2 jaar lijkt het allemaal met een zucht voorbij te zijn gegaan.

Wat voor electronica bedrijf heeft jou oom. Vind ik interessant om te weten.

Hier alles goed. Met Janske gaat het ook goed, ze begint te praten en ik moet dus op mijn woorden letten. Ik heb meer moeite met het aanpassen van mijn taalgebruik dan Janske heeft met het leren van nieuwe woordjes. Over een paar jaar is ze al slimmer dan ons, hahaha. Het ga je goed en tot snel (geniet er maar van het gaat sneller dan je denk, tis al Maart he).

Zeno

petra purschel.

hoi rick je site gekeken leuk hoor wat een ervaring.
ik heb mijn eerste computerles gehad, het valt niet mee. maar het is gelukt ik wens je nog een goede reis,
en geniet ervan heel veel groetjes de fam purschel

chantal michiels

hoi rick ik heb je site van jullie mam gekregen dus ik kan je nu dus ook volgen ik ben eigenlijk wat laat maar de rest volg ik nu. Ik zie dat je het geweldig hebt gehad bij de familie in australie en bij tante annie en haar familie. als ik het allemaal bekijk heb je er heel goed aangedaan om deze reis te doen , had. je reisverslagen zijn leuk en de foto's idem dito. ik wens je nog veel reisplezier and have fun.
Mocht bob dit ook lezen, bob jouw reiswereld staat ook op z'n kop had begrepen van jullie mam, ik vind het dus wel leuk dat de 2 broers beide op vakantie maar allebei aan een andere kant, lang leve het internet. Zeg mannen allebei nog veel plezeir met jullie beide reizen.
Vele groetjes van jullie andere buitenlandse familie, maar dan maar net!! over de grens.
saluutjes Chantal and fam.

tante kitty

hey rick, je weet ik ben niet zo van de schrijf....... maar we volgen je op de voet, geweldig. Xxx

tante tanja

ha mn jongen het begint hier toch wel lang te duren voor dat we je weer live kunnen zien ! mis je een beetje maar het begint alweer af te tellen. maar dan kom je op de 30ste thuis kan ik niet mee naar het vliegveld kaja is dan jarig! dan kom maar wat eerder terug je hebt nu toch wel genoeg gezien! (grapje) nee, geniet nog maar even het echte leven is alweer in aantocht! doe ze daar de groeten in new zeeland! x