Rickheuvel.reismee.nl

Australie en Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal, hoe gaat het met jullie?

FIJN PASEN...........................

De familie is nu lekker op Polvo-kamp dus dat zal we weer een dik feest worden!!!

Ik ben nu in Nieuw-Zeeland. Het is hier supermooi, echt een geweldig landschap. Sinds mijn aankomst ben ik zo ongeveer elke dag naar een andere plaats gegaan. Zo krijg ik heel veel van dit mooie land te zien maar het is ook heel erg vermoeiend om elke dag te verkassen met je grote tas. Elke keer een andere slaapplaats zoeken en je weg vinden in een andere omgeving. Alles bij elkaar genomen ishet echterzeker de moeite waard. Ik heb al zoveel leuke mensen ontmoet en zoveel super gave dingen gedaan zoals een Bungy-jump van 135 meter en een wandeling op de Franz-Jozef Gletjer.

Dus met mij gaat het hier heel erg goed, ik hoop met jullie allemaal thuis ook!!

Hieronder in het kort weer mijn belevenissen van de laatste dagen:

Woensdag 25-03

In Surfers Paradise is er niet zoveel te doen behalve op stap gaan en aan het strand liggen. Het is een echte badplaats, Zoals Mallorca enz.Ik doe het hier dus maar rustig aan en go with the flow! Veel meer dan een boek lezen, aan het strand liggen en op stap gaan doe ik hier niet.

Donderdag 26-03

Zie voorgaande dag.

Vrijdag 27-03

Vandaag heb ik vanalles voor mijn trip in Nieuw-Zeeland geregeld. Dat moet ook gebeuren en het kost soms veel pijn en moeite. Als in Nieuw-Zeeland veel wil zien dan moet ik dat nu goed regelen. Verder een relaxte dag gehad.

Zaterdag 28-03

Na afscheid te hebben genomen van iedereen heb ik de bus naar Brisbane gepakt. Hier werd ik door Peter, Leonie en Declan opgehaald. Ik had hen nog nooit gezien en zij mij ook niet, dat was dus even zoeken, haha. We zijn hierna naar hun nieuwe huis gereden. Dit is echt geweldig mooi, groot en met een super zwembad. Vanuit het zwembad kun je over een hele woonwijk kijken. Echt relaxed. Deze avond ben ik meteen met Peter naar een vrijgezellenfeest gegaan.We hebben een erg leuke avond gehad.

Zondag 29-03

Leonie had voor vandaag een BBQ georganiseerd. De zus van Peter, Sally en de dochter van tante Annie, Sue, kwamen hierheen. Het was erg gezellig. In het begin vreemd omdat ik deze mensen nog nooit gezien heb. Op eenvertrouwde manier leer je elkaar snel kennen en kom je erachter dat je toch nog veel gemeen hebt. Sally enSue ware super aardig. Sally kwam met haar vriend Michael en Sue met haar man Noel en zoon Mitchel. Het eten was heel erg lekker. Leonie had goed gezorgd. Declan is echt een prachtkereltje, heel erg energiek en nergens bang voor! Hij had het geweldig naar zijn zin in het nieuwe zwembad.

Maandag 30-03

Met Peter ben ik vandaag naar Annie gegaan. Annie is familie van mijn vaders kant en een zus van Martin. Ook hier werden we weer hartelijk ontvangen en hebben we veel bijgekletst. Annie heeft mij hierna weer naar Peter terug gebracht. Nu bleek dat zij makelaar was geweest en ze was erg positief over het nieuwe huis dat Peter en Leonie hadden gekocht. Kan eigenlijk ook niet anders want het is ook prachtig.

Dinsdag 31-03

Peter heeft mij een mooi uitzicht over Brisbane laten zien en hij heeft mij hierna afgezetin het centrum en ik ben hier zelf op onderzoek uitgegaan. Leuk centrum en erg uitgestrekt. Ook heb ik nog lekker een boottochtje genomen over de Rivier. Erg ontspannend! Ik ben zelf met de bus terug gegaan naar Peter en Leonie, dit was ook een ervaring omdat ik niet precies wist waar ik uit moeststappen. Het is allemaal weer goed gekomen.

In de avond is de zus van Leonie, Linda,met een vriend, Donovan(Schot) ,aangekomen en we hebben gezellig gegeten met z'n allen.

Woensdag 01-04

Op tijd opgestaan en gezamelijk ontbeten. Declan moest naar school en Leonie naar haar werk. Na het eten hebben we afscheid genomen. Ik ben nog wat gaan wandelen in de prachtige omgeving en Peter had nog flink te klussen in het nieuwe huis. Peter heeft mij hierna naar het vliegveld gebracht en na afscheid genomen te hebben is Rick naar Nieuw-Zeeland gevlogen. Hier kwam ik om 23.30 uur lokale tijd aan. Snel naar het hostel gegaan en naar bed.

Peter, Leonie en Declan heel erg bedankt. Het was super bij jullie en in jullie prachtige nieuwe huis!!

Donderdag 02-04

Om 07.00 uur werd ik opgehaald door de Kiwi Expierience bus. Deze had ik in Australie geboekt. Met de bus ging ik naar Kaikoura alwaar ik met zeehonden wilde gaan zwemen. Dit ging echter niet door omdat het water te ruw was. Niet getreurd, dacht Rick, ik kom hier over 2 weken toch nog een keer langs. Dan ga ik echter wel met dolfijnen in de open zee zwemmen. Dat moet geweldig zijn. Het plaatsje op zich in niet zo spectaculair.

Vrijdag 03-04

Weer met de bus vertrokken om 08.00 uur, naar Nelson ditmaal. We hebben onderweg nog wat wijn geproefd en vervolgens zijn we naar Nelson gereden. Een leuke plaats maar niet erg bijzonder wat activiteiten betreft.

Zaterdag 04-04

Weer met de bus vertrokken en onderweg een Helmonder leren kennen. Vandaag in Westport aangekomen. Hier lekker wat gedronken met nieuwe kennissen. Het plaatsje was leuk. In de avond hebben we samen heel toepasselijk The lord of the rings gekeken.

Zondag 05-04

Vandaag met de buspassagiers 2 wandelingen gemaakt, onder andere naar de Pancake rocks. Mooi om te zien en een wonder der natuur te aanschouwen. De rotsten zijn duidelijk opgebouwd uit verschillende kleine lagen. In de avond een feestje met verkleedpartij gehad in een gezellige oude schuur in the middle of nowhere. Ik zag er goed uit als dame!! Was weer erg gezellig. En de Helmonder, Tina, won glansrijk de eerste plaats!!

Maandag 06-04

De reis naar de Franz-Jozef gletsjer gemaakt. Onderweg een geinig museum bezocht met voorlichting over herten vangen en allerlei andere geinige dingen. Franz-Jozef zelf is een schilderachtig bergdorpje. Op tijd naar bed gegaan want morgen gaan we een de gletsjer beklimmen.De Gletsjer is een groot stuk ijs dat door het dal naar beneden komen. Het beweegt 5cm per dag! Het was nog afwachten of het door zou gaan. Vandaag was gecanceld door de hevige regenval. En het bleef deze dag ook de gehele dag regenen: spannend.

Dinsdag 07-04

Om 08.00 uur opgestaan en met de anderen naar het klimcentrum gelopen. Hier kregen we te horen dat het doorging: hoera... We kregen bergbeklimschoenen met bijbehorende onderzet-ijzers, regendichte kleding en handschoenen. Dat was allemaal hard nogid, zo zou later blijken. Met de bus werde we naar de Gletsjer gebracht. Hier werden we na een wandeling door het voorafgaande regenwoud(en dat is geen grapje)opgedeeld in groepen. Met een gids zijn we hierna de Gletsjer opgelopen/opgeklommen. Het bleef ondertussen maar regenen! Het was mooi, leuk, uitdagend, zwaaren soms erg gevaarlijk. We moesten steeds erg opletten voor grote rotsen en stukken ijs die van boven naar beneden kwamen gerold. Om 18.00 uur kwamen we voldaan terug na een dag op de gletsjer te hebben gelopen. Dit was een supermooie dag met geweldige ervaringen.

Doensdag 08-04

Met de bus naar Wanaka gereden. Ik merk deze dag dat ik flink kou heb gevat op de gletsjer. Ik herstel hier doorgaans niet zo snel van dus heb ik het vandaag erg rustig aan gedaan. In de avond hebben we een BBQ gehad en hierna lekker naar bed gegaan in dit mooie hostel.

Donderdag 09-04

Met de bus vertrokken naar Queenstown, adventure capital of the world. Maar eerst hebben we nog een leuk puzzel museum met een ammusant doolhof aangedaan. Een groot doolhof waarin je 4 torens moest vinden, viel niet mee maar het is me toch gelukt. We zijn ook nog gestopt bij de Kawarau river alwaar het bungy-jumpen begonnen is.Hierna in Queenstown mijn intrek in het hostel genomen.

Vrijdag 10-04

DIT IS HET DAN: de dag waar ik al weken bang voor ben. Om 13.00 uur ga ik eerst met een jetboat over de rivier. Met hoge snelheden scheuren we langs de randen van de canyon. De kapitein vond het leuk om ook nog een paar spins van 360 graden te maken. Hierna werd ik met een bus naar de NEVIS gebracht. De NEVIS is een bungy-jump van 135 meter. We worden eerst met een bakje naar het platform gebracht. Dit platform hangt aan 2 stalen kabels in het midden van 2 bergen oven een vallei. Tijdens dit ritje bekruipt me steeds het gevoel van: ik betaal geld om iets te doen wat ik helemaal niet wil en waar ik heel erg bang voor ben. Maar ik kan op dit moment niet meer terug! Op het platform zie ik eerst2 andere jongens springen. Alles gaat goed bij hen. Dan roepen ze mijn naam en moet ik naar voren komen. Ik word op een stoel gezet en alles wordt voor de laatste maal gecontroleerd. Mij wordt hierna vriendelijk doch dingend verzocht om plaats te nemen op het springplankje dat uit het platform steekt. Hoe ik me op dat moment voel valt met geen pen te beschrijven, eigenlijk weet ik het ook niet meer. Ik heb nog wel een foto teruggezien en van mijn gezicht valt af te lezen dat ik denk dat op dat moment mijn einde is gekomen!! De man achter mij telt af: THREE, TWO, ONE. Met de gedachte dat iedereen voor mij dit nog heeft overleeft, zet ik me af, strek mijn armen en schreeuw zo hard dat men dit in Australie nog moet hebben gehoord!! 5 secondenlater voel ik tot mijn verbazing dat het elastiek aan mijn benen begint te trekken en zie ik dat ik niet te pletter val. Ik ben nog nooit zo blij geweest als op dat moment. Ik werd opgetakeld en was echt zo blij als een kind. Ik had het gedaan. Nu snel terug naar de berg voor vaste grond onder mijn voeten. PFFFF. Dit doen we voorlopig niet meer.....

Zaterdag 11-04

Vandaag heb ik een uitstapje naat Milford Sound gepland. Milford Sound is een fjord en zou het mooiste plekje van Nieuw-Zeeland moeten zijn. In Queenstown schijnt de zon. In Milford regent het. Ik ben op de boot gestapt en mijn voeten waren nu alweer nat. De fjord heb ik dan ook in zijn geheel vanuit de binnenkant van de boot bekeken. Ik moet eerlijk bekennen dat het heel erg mooi was. De wanden langs het water lopen recht omhoog. We hebben ook nog wat zeehonden gezien.

Zondag 12-04

Nu ik dit verhaal zit te typen ben ik ook nog uit aan het rusten van mijn mountainbike avontuur. Ik heb een mountainbike gehuurd en ben voor 4 uur de bergen ingegaan. Het was geweldig in de bergen met mooie meren en super uitzichten. Tijdens de rit heb ik diverse malen af moeten stappen en de conclusie getrokken dat deze reis nu toch echt wel een aanslag op mijn fysieke conditie heeft gepleegd. Dat wordt nog een hele uitdaging om weer op het niveau te komen dat ik had op het moment dat ik aan deze reis begon.

Morgen ga ik nog helicopter vliegen en van een rivier raften. Dat wordt dus weer eenspannende dag!

Reacties

Reacties

maarten

hee jongen, mooie verhalen weer.
135 meter bungy, VET!!!

Tante Ine

Hoi Rick,
wat zal jij een mooie verhalen hebben als je terug komt,echt te gek wat je allemaal beleeft op je reis.
Maar aan alles komt een einde en we hopen dat je nog erg kan genieten van je laatste maand die er al weer aan komt.
we wensen je nog heel veel spanende avoturen die laatste maanden .
liefs van ons uit het mooie Mierlo xxxx

Wilma

Ha die Rick

Weer genoten van je verhalen. Moedig van je om te bungy-jumpen van zo'n hoogte. Geniet van je verdere reis.

ex buurvrouw Renate

Ha Rick,
weet pas sinds kort dat jij op reis bent. Kei gaaf man en super jouw verhalen. Geniet er van en ik blijf je verhalen nu volgen.En wat dapper, jou bungy-jump!!!!!!!!!

Mam & Pap

Net terug van een heel gezellig Polvokamp lezen we je nieuwe verhaal wat is het weer fantastisch wat je hebt meegemaakt we genieten van de mooie foto's.

Zeno "the big one" Lintermans

Yo Dude,

Fijn te lezen dat alles goed is. En ja de natuur in NZ is overweldigend. Ik hoop dat ik het ooit met eigen ogen mag aanschouwen en niet alleen via de TV.

Zeno

chantal de neve

Rick je bent een toppertje!!! 135 meter wow!

Wiljan a.k.a. Sturmwehr

Had ik niet achter je gezocht een deathwish van 135 meter!!! Respekt!!! Wil je nog wel bij me op de auto? Lijkt me zo saaaaaaaai als je weer terug bent en weer mee moet draaien in de waan van alledag.
Heb je nog sets gezien van "The Lord of the Rings"? Lijkt me fabtastisch in het verhaal zelf te kunnen rondlopen. Blijf schrijven, en maak me gek met die verhalen van je.

Groeten,
Wiljan

Irma

Hoi Rick,
Ik probeer weer eens even wat bij te lezen. Het is gewoon te veel en te leuk om alles bij te houden. Ik krijg helemaal zin om zo mijn koffers te pakken en op vakantie te gaan. Maar helaas ik moet nog even wachten. Nou nog heel veel plezier daar.

Martin

He Rick.. De "flying Dutchman" heeft niks te maken met bunji jumping ...... Waarom doe je die gekke dingen... Groetjes van Joycie en ons

Patrick

Een beetje laat maar toch nog een reactie op dit verhaal. Echt mooi man. Vooral met zo'n jetboat over het water knallen en daarna 135 meter naar benede vallen. Echt ruig is dat. Ik weet precies wat je dan voelt als je in dat bakje staat en je moet jezelf afzetten voor de val. Je hart staat dan even een paar tellen stil. maar wat een kick is dat...135 meter naar benede. echt gaaf.

Ik geloof goed dat zo'n reis een enorme aanslag op je fysieke conditie is...ppff... je doet ook elke dag wel iets. Ik zou er gek van worden...haha.

Wiljan

Verzoekje of je direkt terug wil komen. Op de afdeling valt niet meer te werken. Iedereen wil vulkanen bespringen, uit vliegtuigen jumpen aan een elastiek, gletjers afrijden op een mountainbike enz enz. O, ja voor ik het vergeet, je krijgt als je terug bent een cursus bommen inelkaar knutselen of uitelkaar (da weet ik nie meer) Heb ik toch mooi voor je geregeld nietwaar? Heb je nog iets gehad aan m'n Leatherman? Ben benieuwd naar het verhaal over het raften, of zaten er teveel krokodillen?

Groeten en nog giganties veel plezier,
Wiljan

Tante Ine

Ha die Rick
Leuk om weer een verhaal van je te lezen en de foto's te bekijken,echt geweldig wat je allemaal ziet en meemaakt.Maar we zijn blij als je weer terug bent want het duurt nu toch wel voort lang.Maar geniet er nog maar van want vandaag over een maand ben je alweer in ons mooie Mierlo.
veel groetje's van ons xxx

Thea

Heej chico, hier komen een paar Hapse groetjes.
Ben je inmiddels al in de usa aangeland? En hoe bevalt je dat? Wat vliegt de tijd. Ik vind het fijn dat je straks weer in ons kikkerlandje komt. Passen al je ervaringen wel in zo'n klein landje? Ik wens je nog heel fijne dagen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!