Rickheuvel.reismee.nl

Cook eilanden, LA en las Vegas

Hallo allemaal, hoe gaat het met jullie? Hier in San Fran. gaat alles ok en het is lekker weer.

Ik heb lekker 10 dagen vakantie op de Cook eilanden achter de rug. Ongelofelijk mooi en relaxed. Rarotonga (mainisland) heeft 12.000 inwoners. Het eilandheeft een weg. Deze is rond het eiland en is 32 km lang. In het midden van het eiland zijn alleen maar vulkanen. Mijn dagen op de Cooks bestonden uit boeken lezen, biertjes drinken, partyen, mensen ontmoeten enervaringen uitwisselen! De locals zijn erg relaxed en hebben zo d'r eigen idee van tijd.

Vrijdag 01-05

Met het vliegtuig naarde Cooks gevlogen.Bij aankomst was ik vergeten dat ik de internationale datumlijn zou passeren dus heb ik voor de 1e nacht geen hostel. Het hostel zat vol maar gelukkig kon ik bij 2 zweden op de kamer terecht. De dag erna kon ik de dorm-room in. In de avond meteen maar met iedereen kennis gemaakt en gezellig aan de zee wat gedronken.

Donderdag 30-04

Dit is geen typfout maar het is deze dag echt 30-04. Ik ben op 01-05 vertrokken vanuit Nieuw-zeeland en vandaag 30-04 aangkomen op de Cook eilanden!! Boekje lezen, zwemmen en relaxen.

Vrijdag 01-05

Met de fiets ben ik naar het grootste dorp op het eiland gefietst. Aruva. Bestaat uit een paar winkels en een benzinestation! Aruva ligt op 12 km van mijn Hostel in Muri beach. In Aruva valt het wel op dat er hier ontzettend veel 'big mama's' rondlopen. Daar zijn de lokale mannen hier nogal gek op! In de avond zijn we naar een rugby game gegaan en hierna op stap in Aruva. Erg gezellig!

Zaterdag 02-05

Omdat ik nog steeds niet goed op mijn kont kan blijven zitten ben ik vandaag maar een keer rond het eiland gefietst. Leuk om te doen en dan heb ik tenminste ook weer het gevoel dat ik wat doe!! Natuurlijk de rest van de dag wel uitgerust!! haha

Zondag 03-05

Naar een platform in de zee gegaan met wat mensen en hier gezellig wat rondgezwommen!

Maandag 04-05

Vandaag samen een (strand)vollybal tournooitje opgezet met team uit CZ (1 en 2),ENG, NL, USA, en mix Australie/Duitsland. Met gepaste trots kan ik hier vermelden dat NL alle wedstrijden verloren heeft en dat CZ1 het tournooi gewonnen heeft. Dit was een geweldige dag. De hele dag biertjes gedronken(dit kan de eindstand enigzins beinvloed hebben,haha), in de avond een bbq gehad en hierna bij de zee, tussen de palmbomengekaart, gitaar gespeeld en gezongen. Supermooi. Ik denk dat deze dag zo ongeveer het dichtste bij het woordparadijs in de buurt komt van alles wat ik ooit heb meegemaakt.

Dinsdag 05-05

Niet veel gedaan, iedereen was vandaag nogal rustig en had het nodige van gisteren te verwerken!! Wel 2 eilanden bezocht. Het is aante raden hier de volgende keer plastic waterschoenen voor mee te nemen, dit daar het koraal nogal scherp is!!!!

Woensdag 06-05

Gesnorkeld en op stap gegaan. Overdag heeft het voor het eerst sinds miijn verblijf op het eiland geregend.

Donderdag 07-05

Regen, regen en nog eens regen.

Vrijdag 08-05

Weer gezellig naar het rugbyen gegaan en lekker op stap.

Zaterdag 09-05

Tja, aan alles komt een einde. Ook aan mijn super leuke en gezellige verblijf op de Cook-eilanden. In de avond afscheid genomen van al mijn nieuwe vrienden en met ongeveer 10 vrienden naar L.A. in de USA gevlogen. Het was super op de Cooks. Je komt alleen aan en 10 dagen later ga je met pijn in je hart weg omdat je zoveel vrienden moet achterlaten!!!!

Zondag 10-05

Hostel in L.a. genomen en lekker over Venice beach gewandeld. Veel gekke mensen hier. In alle soorten en maten!

Maandag 11-05

Met de bus naar Hollywood. De walk of fame gedaan en uitgevonden dat mijn handen precies zo groot zijn als de handen van Tom Hanks! Leuk om Hollywood nu eens zelf te bekijken.

Dinsdag 12-05

Met de Greyhound bus naar Las Vegas....Een mooi hotel geboekt en meteen aan het gokken geslagen. De wereld is hier helemaal doorgedraaid!! Nergens hangen klokken en alles blijft 24/7 open. Het drinken is gratis zoalng je maar blijft gokken. Nou dat wilde dus wel lukken.

Woensdag 13-05

Ik heb mijn game gevonden:Craps. Laat de dices maar rollen! Vandaag gegokt in het MGM Grand. Dit is helemaal dol:in dit hotel houden ze een echte leeuw!!! Internet is hier 1 dollar per minuut!! Ik moest nog een vlucht boeken naar San Fran. Dit is uiteindelijk gelukt maar met erg veel moeite.

Donderdag 14-05

Naar San fran gevlogen en hier in de avond een jongen leren kennen die 2 kaartjes had voor de Major League baseball game tussen San Francico Giants en de New York Mets. Rick dus hier ook weer naar toe. Was erg leuk en gezellig maar het is niet mijn sport. De amerikanen zijn er dol op. Een man gooit, een andere probeert te slaan en de rest staat de gehele tijd stil!!Boring!!! Maar de entourage mocht er wezen!!

Ik blijf nog lekker 4 dagen in San Francico en dan ga ik naar New York. Alles is nu geregeld dus daar heb ik geen omkijken meer naar.22-05 komt Maarten naar NY en dan gaan we nog een feestje bouwen!!

Het einde van mijn reis nadert nu met rasse schreden. van de ene kant jammer maar ik begin nu toch ook wel erg naar het moment te verlangen dat ik jullie weer kan zien!!

Foto,s houden jullie te goed, die kan ik er hier niet op zetten!

Tot in NY....

Reacties

Reacties

Rutger

Hey Dude,

Leuk om weer nieuwe verhalen van je te horen. Ik heb net even wat foto's van de cook eilanden gegoogled, wat een super mooie omgeving!!! Het zal wel wennen worden als je terug bent in het platte verstedelijkt Nederland. Nu de laatste "loodjes ;)" van je reis en dat zal inderdaad wel een dubbel gevoel geven. Ik verheug me om al je weer te kunnen zien en al je verhalen te gaan horen dus tot snel en heel veel plezier nog in NY samen met Maarten!!!!

Astrid

Hoi Rick,

Zo, eindelijk in de USA! Las Vegas is inderdaad een (te) gekke stad midden in de woestijn. Ben je in San Francisco al naar de zeeleeuwen bij Fisherman's Wharf gaan kijken, de Golden Gate overgefietst of heb je Alcatraz gezien. Is allemaal de moeite waard. Nieuw Zeeland en de Cook eilanden lijken me, n.a.v. je verhalen en foto's, ook heel erg gaaf. De laatste vooral om tot rust te komen. Nog heel veel plezier in New York en we zien je volgende maand graag weer in ons midden terug. Groeten!!!!

Wilma

Hoi Rick

Ga nog super genieten van je laatste dagen. Het zal wel heel vreemd zijn om weer terug te komen, van de ene kant fijn om weer terug te zijn en iedereen te zien, maar . . . . je fantastische reis zit er dan weer op.
Geniet nog en kom heelhuids, moe en voldaan weer terug in het mooie, kleine, knusse Nederland.

Wilma

Roos

Wauw!! Wat klinkt het toch weer allemaal super!!
Ben wel benieuwd naar de foto's die nog komen...
Lief neefje van me: nog heeeeel veeeel plezier de komende (bijna) 2 weken!!!!
Maar vind het toch ook wel leuk dat je weer thuis komt..hihi ;-)
Geniet er nog efkes van skatje!!
Dikke kus Roos

chantal de neve

Rick wat ben jij een bofkont dat je deze superreis maakt en zoveel nieuwe mensen leert kennen. .Het is weer erg leuk om het allemaal te lezen. Ik wil al je verhalen straks wel horen, ik vrees dat we daar toch wel een paar dagen voor moeten reserveren.
Voor deze laatste weken een motto he : HAVE FUN.
Groetjes chantal

Tante Ine

Ha die Rick,
Das toch wel te gek wat je allemaal hebt gezien en mee gemaakt de laatste 5 maanden,maar dat ze nu al weer bijna om zijn niet te geloven dat we je volgende week alweer live kunnen zien.
Maar geniet nog de laatste weken in Amerika want dat is ook weer geweldig zo als we kunnen zien en lezen.
Nou tot volgende week zou ik zeggen en geniet er nog even van.Veel liefs van ons xxxx

Giel

Hey Rick!!

Lang niet gezien. Alles goed met jou aan de andere kant van wereld? We zitten hier met een paar man een selectieweekend te bekokstoven voor het weekend van 10 juli. We wilden jou de uitnodiging natuurlijk niet onthouden om mee te gaan. Het is misschien iets teveel van het goede maar goed. We zijn van plan om naar Texel te gaan en ook met enkele vrouwen. We horen het wel.

Nog veel plezier de dagen!!!

Groeten

Turkan

Hallo Rick,

Het ziet er allemaal heeel goed uit!

Nog even en je mag weer aan de slag. Geniet van je laatste paar dagen.

Doeg

Irma

Geweldige foto's. Heerlijk. Blijf nog ff genieten en tot snel.
GR Irma

Rutger

Coole foto's!

Hoest in NY City?? Of zijn jullie inmiddels al in Atlanta City?

Greetzzz,

Vleut

Maarten K

Hé Rick

Ziet er allemaal prima uit. Wel jammer dat het eind nu met erg rasse schreden nadert. Vooral nog even goed genieten de komende dagen. Je foto's zijn perfect en ik denk dat veel mensen ongelofelijk jaloers zijn op jouw tripje, ik in ieder geval wel.

Je hebt gegokt, maar wat heeft het opgeleverd. Volgens mij niet genoeg, anders hadden we wel een mail gehad dat je er nog een paar ...... aan zou plakken.

Tot binnenkort.

mam

Nu begint echt het einde in zicht te komen nog 2 nachtjes!!

rosan

hoi rick,
ik heb veel genoten van je verhalen, jammer dat het ten einde is.nog een paar dagen en bent weer in nederland.geniet er nog even van en tot ziens in nederland.
greotjes rosan

mam

Eindelijk weer thuis!!!
En wat een ontvangst op het vliegveld door Oma alle nichtjes en de jarige neef en uiteraard wij.

Tante Ine

Ha Rick,
Ja zoals je ziet komt aan al het goede een einde,maar we zijn ontzettend blij dat je deze droom die je al jaren koesterde hebt laten uitkomen,en dat je er ook nog zo van hebt genoten.
Gisteravond hebben we je weer in levende lijve gezien en eerlijk je ziet er geweldig uit. het heeft je volgens mij heel goed gedaan deze uitzonderlijke mooie reis.We zijn blij dat je er toch weer heelhuids bent,en ik neem aan dat je nog wel je verhalen komt vertellen.
veel liefs en werkze maar weer,Tante Ine en Ome Mies xx

Thea

Ha die Rick, fijn om te lezen dat je heelhuids en in goede orde weer voet hebt gezet op Neerlands bodem. Ik ben net thuis gekomen van een tweedaags uitje, daarom kon ik er gister niet bij zijn om je verhalen uit eerste hand en op je eerste dag te horen. Ik zie je van de week wel weer op het werk! Ja, daar zie ik naar uit, heb zin om je verhalen te horen. Tot gauw.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!